Ελευθέρα Αποστολική Εκκλησία Πεντηκοστής Ρεθύμνου

Η φωνή της Αγάπης Του στο Ρέθυμνο

Αναζήτηση

Πρόσφατα Κηρύγματα

Δαμιανάκης Γ. Ιωάννης ιζ'


Ιωάννης ιβ'


Ζαχαρίας θ' - Ματθαίος κα'

Εγκυκλοπαίδεια

Μελχισεδεκ

Μελχισεδέκ

Βασιλιάς και Ιερέας της Ιερουσαλήμ, συνάντησε και ευλόγησε τον Αβραάμ όταν αυτός επέστρεφε από την νίκη επί του Χοδολλογομόρ από τον οποίον ελευθέρωσε τον Λωτ και τους Σοδωμίτες. (Γένεση ιδ:18)

Ο Παύλος θα τον αποκαλέσει "Ιερέας του Θεού του Υψίστου", "Βασιλιάς Δικαιοσύνης" και "Βασιλιάς Ειρήνης". (Εβραίους ζ:1)

Ο Δαβίδ θα προφητεύσει για τον Ιησού λέγοντας ότι:
"Ώμοσεν ο Κύριος και δεν θέλει μεταμεληθή, συ είσαι ιερεύς εις τον αιώνα κατά την τάξιν Μελχισεδέκ" (Ψαλμός ρι:4)

Ομοιότητα Μελχισεδέκ - Ιησού:
(Εβραίους ζ:1-28)

  • Δεν ήταν από την Λευιτική ιεροσύνη
  • Ήταν αγενεαλόγητος καθώς δεν αναφέρεται πουθενά ούτε η γενεαλογία του ούτε ο θάνατός του. Γι'αυτό και εμφανίζεται χωρίς διάδοχο αλλά και χωρίς προκάτοχο.
  • Ήταν ανώτερος του Αβραάμ, καθώς ο Αβραάμ του έδωσε το δέκατο από τα λάφυρα

Εγκυκλοπαίδεια

Αρειανισμός

Αιρετική χριστιανική διδασκαλία που εμφανίστηκε στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. Θεωρείται μία από τις 3 μεγαλύτερες χριστιανικές αιρέσεις, μαζί με τον Νεστοριανισμό (εμφανίστηκε τον 5ο αιώνα μ.Χ. και υποστήριζε ότι ο Ιησούς υπήρξε ως δύο πρόσωπα, ο άνθρωπος και ο θεϊκός Γιος του Θεού, κι όχι ως ενιαίο πρόσωπο) και τον Μονοφυσιτισμό (εμφανίστηκε τον 5ο αιώνα μ.Χ. θεωρώντας ότι η θεϊκή φύση του Χριστού υπερίσχυε της ανθρώπινης).

Οι θεολογικές θέσεις του Αρειανισμού  έγιναν γνωστές το 319 μΧ από τον θεολόγο Άρειο (260 – 336 μΧ), ο οποίος έζησε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Ο Άρειος ήταν δεινός ομιλητής, ιδιαίτερα μορφωμένος και με μεγάλη επιρροή στην τοπική εκκλησία, σαφώς επηρεασμένος όμως από την αριστοτελική φιλοσοφία και τις απόψεις  του Ωριγένη (185 – 251 μ.Χ.) που υποστήριζε ότι ο Υιός είναι κατώτερος στην εξουσία σε σχέση με τον Πατέρα,  απέρριψε την θεϊκή υπόσταση του Ιησού, τον οποίο θεωρούσε γέννημα ή κτίσμα του Θεού και άρα όχι κατ΄ ουσίαν Θεό, ο οποίος είναι μοναδικός, αγέννητος, άναρχος και αιώνιος.  Δίδασκε ακόμη ότι ο Χριστός βρέθηκε στην θέση του Υιού του Θεού, επειδή ο Θεός τον αναβάθμισε εκεί έχοντας προβλέψει ότι θα σταθεί μέχρι το τέλος τελείως δίκαιος.

Περισσότερα...